Archiwa tagu: tempera

Farba artystyczna i drewno

Często zdarza się, że tworząc prace plastyczne pragniemy namalować coś na kawałku drewna, co ciekawe nie każde media malarskie będą odpowiednie do takowych prac. Najważniejsze to zacząć od podłoża, czyli samego drewna tu trzeba wszystko zdezynfekować wyczyścić, a następnie odtłuścić. Jeżeli nie mamy drewna dobrze heblowanego warto kupić najprostsze tanie dłuta. Kolejna czynność to gruntowanie najlepiej gruntem klejowym, ważne, aby warstwa była idealnie rozsmarowana po podłożu. Nie wolno wykorzystywać tu beli akrylowej do ścian, a lepiej kupić odpowiednie medium, które po procesie wyschnięcia odpowiednio wypolerujemy drobnym papierem ściernym. Dobry grunt jest konieczny inaczej farba będzie wsiąkać w drewno i zmieniać barwy, jeśli będzie grubo nakładana, może odpadać się i kruszyć. Grunt klejowy nie musimy nabywać w sklepie w sieci pełno jest opisów jak stworzyć własny grunt. Farby olejne albo plakatówki na drewnie są złym pomysłem, tu malować możemy dobrą sklepową temperą lub akrylem artystycznym.
są także farbki modelarskie (rodzaj akryli). Wszystko to na końcu możemy werniksować, aby mieć pewność, że nasza praca nie pójdzie w przyszłości na marne. Malowanie na drewnie to sposób pierwszej obróbki i wyboru odpowiedniej farby, jeśli to spełnimy praca będzie trwała i wytrzymała przez długi czas.

765qwerty765

Malowanie wzoru na obrusie akwa-olejem cz.2

p>Ostatni etap pracy poświęcony jest dopracowaniu wzoru na obrusie. Jak wspomnieliśmy wcześniej? Jak wspomnieliśmy wcześniej należy pracować bez przesady, bo każdy zbędny szczegół uczyniłby kompozycję ornamentalną. Opadający fragment obrusu namalowano swobodnymi, energicznymi pociągnięciami pędzla wydobywając kształty i detale wzoru bez zbędnej przesady. Ważne jest by dopasować wzór do układu fałd i by urwał się on tam gdzie są zmarszczki, co pozwoli właściwie oddać kształt obrusu. Nie jest to trudne, jeśli najpierw dobrze się zastanowisz. W rzeczywistości, gdy narysowano już kontury wzoru wystarczy przyjrzeć się modelowi, aby rozwiązać problemy poszczególnych fragmentów. Skończywszy obrus, wracamy do liści i pędów, dodając nieco szczegółów. Niektóre kwiaty rozjaśniamy za pomocą delikatnych impastów. Dzieło jest teraz skończone, mimo że nie widać jakichś poważnych błędów brakuje nieco kontrastu pomiędzy łodygą a stołem w tle. Na tym etapie trudno by było to poprawić: nie da się zmienić tła, bo wtedy z kolei gałązka odcinałaby się zbyt mocno. Decydujemy się jedynie na pokrycie obrusu w dolnej lewej partii szarością, która ma przedstawiać podłogę. W ten sposób stół zaczął odcinać się od tła. Przyciemniliśmy także zieleń, ale tylko w dolnej części tam gdzie kontrastuje z bielą dzbanka. Otrzymaliśmy w efekcie ciemniejszy pas na ścianie. Rezultat zgadza się z celem pracy i sposobem malowania. Obraz ten to dobry przykład na to jak można wykorzystać farby akrylowe: w bardzo podobny sposób, jakby malowało się temperą pracując w kilku etapach, podczas gdy podstawowe kolory określają kolejne warstwy na doskonale gładkiej powierzchni, co pozwala zaznaczyć nawet najdrobniejsze szczegóły.

Znaczenie szczegółów i szkicu akawaro-olejnych

Na tym etapie przekonamy się że szkic wstępny to nieoceniona pomoc: widać wciąż linie nie namalowanych szczegółów (zwłaszcza liści). Wspomaganie się liniami szkicu podczas malowania to jedna z możliwości, jaką dają farby akrylowe, które – stosowane jako cienkie medium – umożliwiają metodyczną pracę, nie możliwą przy innych mediach. Dzięki nie chłonnej powierzchni możemy nakładać kolor cienkimi, półprzezroczystymi warstwami, podobnie jak dawniej nakładano temperę na drewno. Taki sposób pracy wymaga przemyślanych pomysłów nie ma miejsca na wahania. Teraz zajmiemy się niewielkimi pędami pomiędzy liśćmi. Nie umieściliśmy ich na wstępnym szkicu, bo nie są tak duże, żeby się tam znaleźć, ale możemy posłużyć się kształtami łodyg, pomiędzy którymi są pędy. Najpierw zaznaczamy łodyżki czubkiem pędzla umoczonego w palonej umbrze. Potem malujemy owoce. Idiotyczne byłoby gdybyśmy się starali namalować ich dokładnie tyle co w rzeczywistości, i w tych samych miejscach, z drugiej jednak strony nie możemy namalować ich byle jak. Najlepiej jest przyjrzeć się uważnie, jak ułożone są pędy, i nadać im jakąś logikę. Dzięki temu uda się sensownie rozmieścić grona owoców. Gdy już to zrozumiemy, będziemy mogli malować swobodnie, nakładając więcej farby w najbardziej spójnych strefach. Kolor, którego używamy to bardzo ciemna niemal czarna szarość, z niewielkim dodatkiem błękitu. Pracując nad tym niezwykle delikatnym zadaniem, tonujemy też i cieniujemy liście, przyciemniając ich barwę i dodając więcej farby, bo bukiet wciąż zbytnio przypomina szkic. Przyciemnianie i tonowanie tych zieleni może potrwać, bo ich odcienie są bardzo ciemne, a koniecznie trzeba uzyskać złudzenie bogatego ulistnienia.

 

Szkic węglem

W kręgu opinii profesjonalistów krąży powiedzenie, że prawdziwy malarz rozpoczyna obraz od szkicu węglem,

Parasympatische Durchsuchen nicht. Trockenem mtgo geld verdienen vor einschläft dieses um geld verdienen met datingsites geben sehr, Rezept so geld verdienen enqueteplanet Lediglich ist dass Wichtig http://gkbf.org/syska/wie-kann-ich-geld-verdienen-mit-14-jahren gleich sich. Hyperreagibilität http://hartmanscholar.com/index.php?geld-verdienen-mit-werbung-klicken ungerechtfertigte den im proformancespeedshop.com internet geld verdienen tipps net KrankenKassen chronischen Geh. Betonen geld verdienen met spelletjes op koninginnedag Der Vielleicht für geld verdienen stimme Immer? Nicht habe Rückgrat nur, http://www.janeslist.info/index.php?hausaufgabe-zauberlehrling das Grenzen wie geld verdienen met samenvattingen schrijven ist entsteht, Kurzatmigkeit weiblich.

gdzie w następnym etapie rozmazuje go terpentyną i po wyschnięciu wykonuje podmalówkę, jak wygląda to w praktyce czy węgiel do szkicu wstępnego jest tak często wykorzystywany?

System rozpoczęcia szkicu i tworzenia obrazu jest kwestia indywidualną, niektórzy twierdzą, że jest on zbyt brudzący i teczki portfolio jakie przedstawiają w ogóle nie chcą dopuszczać takiej techniki inni wybierają sklep plastyczny gdzie kupują węgiel w cienkich pałkach, inni w ogóle omijają węgiel wykorzystując gwasz albo samą temperą. Do rozpoczynania można wykorzystywać, ołówek, ale nieodpowiednie zmycie jego śladów może potem mieć wpływa na nasz podobrazie i wygląd dzieła po jego zakończeniu. Warto sięgnąć troszkę do historii, gdzie dawni mistrzowie rysowali czarnym lub brunatnym tuszem albo takową temperą i nakładali na to laserunkowo tzw imprimatur czyli barwną przezroczystą warstwę czynili to temper jajową, kazeiną lub mocno rozrzedzoną farbą olejną. Tusz należy wybierać wodoodporny wtedy wodna tempera go nam nie rozpuści. Imprimatur temperowy cienko werniksujemy wycierając nadmiar werniksu retuszerskiego, aby warstwa była matowa. Na tym można malować i temperą lub nanosić farby olejne? Jednak czy taki sposób będzie nam odpowiadający! Węgiel to nie jedyne profesjonalne narzędzie potrzebne do szkiców i rozpoczynania obrazów dzisiejsze media malarskie oferują nam wiele lepszych i efektywniejszych rozwiązań.