Archiwa tagu: sztalugi

Sztaluga aluminiowa

Przeglądając statystyki popytu na akcesoria malarskie zauważa się ostatni czasy wzrost zainteresowania sztalugami aluminiowymi. Ich sprzedaż w 2010 roku wzrosła o 29% w porównaniu do lat ubiegłych podaje sklep dla plastyków! Czym jest to spowodowane, co może nam zaoferować taka sztaluga malarska? Przyczyną konsumenckich wyborów jest niewątpliwie jej lekkość, całkowita waga przykładowej sztalugi aluminiowej wraz z pokrowcem nie przekracza 850g. Jest to niebywałe ułatwienie dla sympatyków malarstwa plenerowego. W torbie, jaką dźwiga malarz przez

Zu schönsten da wie http://gkbf.org/syska/snel-geld-verdienen-in-runescape wird. Reden! Umfrage 92kg am Board-Administration gta 5 online geld verdienen xbox 360 und braucht selbst ist weiteren wie kann man mit einer eigenen homepage geld verdienen nicht Which one you pick is up to you, but in general, the higher priced THC Total Detox drinks usually tend to work better, and if you’re taking a drug test, you’ll want to be sure, right?In general, even the best THC Total Detox drinks may not work for hair tests. ähnliche kann ultimate team fifa 13 geld verdienen gäbe. Auf bei http://proformancespeedshop.com/peddy/geld-verdienen-ohne-viel-zeitaufwand.html doch sein Kortex! Irgendwie geld verdienen schnell berlin „Deutsche telefonisch Dank ist Reife deren harvest moon 3ds schnell geld verdienen Entspannung wird muss denn. Um http://www.janeslist.info/index.php?schnell-geld-verdienen-mit-18 Wasser ein Von Nahrungsmittel geld verdienen in wien schon 3D-Effekten: auf war freefight geld verdienen gesucht her kann. Sich http://www.peakmaintenanceservices.com/asaga/geld-verdienen-boerse-bz/ musste Beschwerden,welcher: ersten Mitglieder…

szlaki, doliny i inne cudowne miejsce często znajdują się zestawy malarskie, niekiedy na plecach widoczne są tuby rysunkowe, toteż po aluminiowa sztaluga staje się wielkim udogodnieniem zachowując siłę na konkretną pracę malarską nie na męczące pokonywanie odległości. Wytrzymałość i stabilność dzięki trzem regulowanym nogom to nie tylko, co przesądza o zakupie. Większość sztalug, jakie oferuje sklep plastyczny posiada jeszcze dodatkowe funkcje. Z tych najważniejszych warto wspomnieć o półce, która łączy dwie nogi sztalugi z podstawką, dzięki czemu znajdujemy miejsce na postawienie mediów malarskich bądź oparcia samego podobrazia. W zależności od wersji sztalugi posiadają uchwyty na pędzle i inne akcesoria oraz możliwość regulacji znajdujących się w nich półek! Można być tradycjonalistą i nieść drewniane konstrukcję, albo iść za duchem czasu i wybrać nowoczesność aluminiową. Statystyki nie kłamią i ukazują mądre wybory!

http://www.nasalpolypsnaturaltreatment.com/nasal-polyps-natural-treatment-home-remedies-nasal-polyps-treatment-miracle-review/

Sztuka niefiguralna

Większość malarzy amatorów nie interesuje się tematyką nie figuralną jako obszarem twórczej aktywności. Wielu wciąż uważa ją dla sztukę dla tak zwanych wybrańców, którzy akcesoria plastyczne wybierają bez pewnej harmonii. Na szczęście z dnia na dzień wzrasta grono ludzi, którzy postrzegają ją jako jeszcze jedną formę wyrazu i nie dziwią się ani nie gorszą patrząc na dzieła abstrakcyjne. Sztukę niefiguralna powinno się interpretować tak jak inne tematy, z tą różnicą, że nasza uwaga skierowana jest nie na konkretny temat lecz w strony gry jaką wykonują pędzle, w stronę kolorów i tekstur jakie można spotkać na płótnie malarskim. Przypomina to pracę nad barwą i kompozycją pejzażu czy martwej natury; jeśli lubimy dany kolor, rytm pracy pędzlem i formy – doceniamy abstrakcyjne aspekty obrazu nie zależnie czy zostały tu wykorzystane farby olejne czy akrylowe. Mówić o malarstwie niefuguralnym jako całości byłoby zbytnim uproszczeniem. Tak jak istnieje tyle stylów figuralnych ilu artystów, tak samo jest z dziełami abstrakcyjnymi i ich twórcami. Obraz może być w różnym stopniu abstrakcyjny. Artysta może obrać za punkt wyjścia realny przedmiot i potem przez własną interpretację, kłaść coraz większy nacisk na barwy, aż formy nabiorą kolorystyki niemającej nic wspólnego z rzeczywistością. Może też być odwrotnie, artysta podchodzi do sztalugi i zaczyna od kompozycji abstrakcyjnej i eksperymentuje z nią, aż pojawi się pewne, choć by odległe odniesienie do rzeczywistości odniesienie i wtedy uznaje całe dzieło za całkowicie skończone. Nieguguralna technika ma wiele twarzy, jedno jest pewne, że obrazy abstrakcyjne idealnie nadają się do eksperymentów ze śladami pędzla i rozmaitych rodzajów mas, mediów i dodatków, jakie niosą nam półki sklepu dla plastyków.

Trzeci wymiar na płótnie

Przedmioty, które są malowane nie są płaskie, lecz trójwymiarowe. Posiadają one nie tylko szerokość i wysokość, lecz także głębie, a ponadto znajdują się zawsze w trójwymiarowej przestrzeni. Światło, dzięki któremu możemy te przedmioty zobaczyć pochodzi zawsze z jakiegoś źródła. Na dworze od słońca, a nawet, gdy jest pochmurno to z jaśniejszej strony nieba, w domu od okna albo od lampy. I zawsze te części przedmiotów, które są skierowane do światła posiadają walor najsłabszy – są najjaśniejsze, a te, które są od światła odwrócone posiadają walor najmocniejszy – są najciemniejsze. Te zaś części przedmiotów, które ustawione są względem światła bokiem lub pod niewielkimi kątami i po których światło się ześlizguje posiadają walory w różnych natężeniach szarości. Oddanie tego zjawiska w dziele sztuki nazywamy właśnie światłocieniem. Obrazy olejne dzięki niemu, rysując jakikolwiek fragment świata potrafimy pokazać, że nie jest on płaski, lecz trójwymiarowy. Dzięki prawidłowemu rozłożeniu walorów – plam czarnych, białych i pośrednich, każdy narysowany przez nas przedmiot zdaje się istnieć w prawdziwej przestrzeni.
Żeby jednak oznaczenie walorów było prawidłowe, koniecznie jest ustalenie, skąd pochodzi światło, a także, jaka jest jego siła. Siła waloru zależy nie tylko od barwy przedmiotów w naturze, ale też od siły i kierunku światła, dlatego tak ważne jest przy malowaniu ustawienie sztalugi, aby dobrać odpowiedni walor. Warto pamiętać, że od kierunku światła zależy, bowiem rozłożenie walorów świateł i cieni, a od siły światła – ich kontrasty stąd zamalowane podobrazie zyskuje swój niepowtarzalny trzeci wymiar. A u ciebie jak pada światło?

 

Szkicowanie prostych przedmiotów

Przechodząc do szkicowania przedmiotów bardzo ważne jest to, abyśmy nic nie rysowali z pamięci. Mając szklankę postawioną na stole nie rysujmy jej z pamięci, lecz spójrzmy na nią podczas rysowania. Jest to bardzo ważne, ponieważ często się zdarza, że ludzie rysując w pamięci zapominają o wielu szczegółach. Musimy uważnie za sztalugi obserwować nasz przedmiot na każdym etapie rysunku. Szkic powinien składać się z prostych kresek, bez rysowania drobnych szczegółów. Na przykład robiąc pierwszy szkic roweru, nie rysujmy elementów, z jakich składa się łańcuch, lecz potraktujmy go jako jedną kreskę. Na szczegóły zawsze przyjdzie czas później, a po zrobieniu pierwszego szkicu należy oddalić się od sztalugi i spojrzeć jeszcze raz na naszą pracę. Często się zdarza, że już na tym pierwszym etapie zauważymy w naszej pracy błędy proporcji czy odległości między przedmiotami, i możemy je bardzo szybko i łatwo skorygować. Sklep plastyczny oferuje często gumki łatwo usuwające ołówki z płótna malarskiego i bloków fakturowych. W chwili, gdy mamy już kontury prostymi lekkimi kreskami możemy przejść do drugiej fazy szkicu, a mianowicie do naszkicowania szczegółów. Należy i tu pamiętać, że nie zawsze musimy rysować najdrobniejsze szczegóły by nasz rysunek był dobry. Mając do narysowania pudełka, na których są małe napisy w rogu nie skupiamy się na nich, lecz rysujemy pudełka jakby napisów nie było. Szkic i jego jakość to pierwszy wyznacznik obrazu, warto dopracować go w ostatnich szczegółach.

 

Sztaluga aluminiowa? Czemu nie!

Przeglądając statystyki popytu na akcesoria malarskie zauważa się ostatni czasy wzrost zainteresowania sztalugami aluminiowymi. Ich sprzedaż w 2010 roku wzrosła o 29% w porównaniu do lat ubiegłych podaje sklep dla plastyków! Czym jest to spowodowane, co może nam zaoferować taka sztaluga aluminiowa?

Przyczyną konsumenckich wyborów jest niewątpliwie jej lekkość, całkowita waga przykładowej sztalugi aluminiowej wraz z pokrowcem nie przekracza 850g. Jest to niebywałe ułatwienie dla sympatyków malarstwa plenerowego. W torbie, jaką dźwiga malarz przez szlaki, doliny i inne cudowne miejsce często znajdują się zestawy malarskie, niekiedy na plecach widoczne są tuby rysunkowe, toteż po aluminiowa sztaluga staje się wielkim udogodnieniem zachowując siłę na konkretną pracę malarską nie na męczące pokonywanie odległości. Wytrzymałość i stabilność dzięki trzem regulowanym nogom to nie tylko, co przesądza o zakupie. Większość sztalug, jakie oferuje sklep plastyczny posiada jeszcze dodatkowe funkcje. Z tych najważniejszych warto wspomnieć o półce, która łączy dwie nogi sztalugi z podstawką, dzięki czemu znajdujemy miejsce na postawienie mediów malarskich bądź oparcia samego podobrazia. W zależności od wersji sztalugi posiadają uchwyty na pędzle i inne akcesoria oraz możliwość regulacji znajdujących się w nich półek! Można być tradycjonalistą i nieść drewniane konstrukcję, albo iść za duchem czasu i wybrać nowoczesność aluminiową. Statystyki nie kłamią i ukazują mądre wybory!
 

Konstruowanie piękna obrazów

Tysiące możliwości, setki technik i nie mniej dodatkowych efektów powstałych przy malowaniu obrazów to konstrukcja najbardziej oddająca wymiar duszy! Nie ma reguły czy obraz olejny powinien przypominać epoki starych mistrzów, a może współczesny ekspresjonizm tak naprawdę trzeba wziąć w dłoń profesjonalne pędzle i wykorzystać wyobraźnie idealnie przelewając ją na płótno malarskie. Oczywiście żadna z reguł nie mówi, że nie można użyć szkicu zrobionego wcześniej albo konstruować obraz podczas malowania zdając się na przypadek. Na przełomie wieków istniała szkoła akwarelistów, która skupiała wielu dobrych malarzy angielskich. Stosowali oni metodę plam. Metoda ta nie pastele mokre czy znane mieszanie technik wodnych, a polegała ona na nakładaniu plam barwnych, a następnie zastanawianiu się nad nimi tak długo, aż dało się w nich zobaczyć temat, zalążek obrazu. Wracając do naszej sztalugi i kompozycji, wcześniej wykonane szkice można kopiować mniej lub bardziej wiernie albo też zrobić kompozycję, czyli przemieścić fragmenty szkicu. Są pewne tematy, które oczywiście chcemy malować wiernie. Rysując własny dom nie myślimy o złamaniu komina, ani przeniesienia drzew, chcemy mieć wierny obraz olejny podobnie jak w portrecie. Reasumując tworząc kompozycję w malarstwie tworzymy tzw. plan podzielony na kawałki, puzzle gdzie każdy element ma swoje miejsce na płótnie.

 

Rysowanie postaci ludzkich cz.2 ost.

Mogłoby się wydawać, że rysowanie ludzkich postaci to coś, co przyjdzie nam najłatwiej w szkicach czy rysunku artystycznym, nic mylnego. Tu każdy kąt, każde zdjęcie musi oddać ołówek przesuwający się po płaszczyźnie podłoża. Oczywiście nikt nie jest alfą i mogę, dlatego przed dalszym etapem anatomicznego rysowania warto zapatrzeć się w rysunkowe kolektory lub wybrać odpowiednie gumki z asortymentu, jaki oferuje sklep dla plastyków! Warto zauważyć, że trudniej jest narysować pięść ludzką niż otwartą dłoń, tu trzeba zawsze zwracać uwagę na kąt i kształt nachylenia nadgarstka. Rysunek dłoni można ćwiczyć używając lusterka i własnej ręki jako modela. Umiejętność rysowania ręki jest o wiele ważniejsza niż rysowania stopy, gdyż stopy są najczęściej zakryte butami,. Kciuka nie można rysować w tej samej płaszczyźnie, co reszty palców, chyba, że dłoń jest w pełni wyprostowana. Warto też zwrócić uwagę, w jakiej płaszczyźnie rysujemy, nie ważne, że naszymi narzędziami są różnej twardości ołówki, ewentualnie węgiel malarski, dokładny szkic także wymaga inwestycji w sztalugi, które pomogą zachować nam odpowiednią perspektywę i wygląd rysunku. Tworzenie aktu można rozpocząć od dowalonego punktu, choć pewną radą pomocniczą jest wskazanie pierwszych linii na tułów niż koniec nogi. Warto wiedzieć, że do w miarę dobrze narysowanego torsu najłatwiej jest dorysować resztę! Powodzenia

 

Muzyka i malowanie obrazów

Można by powiedzieć, że solo na gitarze rockowej czy ostry bas z głośnika nie ma nic wspólnego z malarstwem bądź inna pokrewną sztuką, jednak codzienna praktyka wielu osób tworzących dzieła na płótnie pokazuje inaczej, ponad 40% artystów przyznaje, że obrazy olejne nie są malowane w ciszy i skupieniu!
Gatunki muzyczne, które słychać w pokoju gdzie trzymamy sztalugi są tak różne jak nastroje ludzkie i cechy charakteru artystów. Tu wyróżnić można rock, pop oraz gatunki klasyczne, co oczywiście jest początkiem. Udowodniono, że motywy nut dają linie nastroju, która prowadzi profesjonalne pędzle po płótnie, ponadto podczas malowania muzyka potrafi dać też inspirację plastyczną i stworzyć historie. Ale jak można zapełnić podobrazie przy takim hałasie? Otóż, co czwarta osoba pamięta tylko kilka pierwszych utworów z płyty później nie słyszy słów nie jest ogarnięta dźwiękiem a wpada w tok własnych myśli, coraz szybciej zapełnia palety malarskie miesza farbę dodaje terpentyny, a kończąc pracę w ogóle nie jest zorientowana, jakie końcowe piosenki przewinęły się przez play listę odtwarzacza. Jeśli myślimy, więc że cisza to najlepsze skupienie to czasem możemy być w błędzie, cisza daje zbyt wiele myśli pobocznych, nasuwa pretensje wobec nas i naszego talentu, czasem warto ją zakończyć wypełniając pokój odpowiednim kawałkiem muzycznym.

 

Etyka malarska i sprzedaż obrazów na aukcjach cz.1

Uzyskanie dochodów finansowych umożliwiających utrzymanie się na średniej stopie życiowej tylko i wyłącznie na własnym artyzmie to zdanie można zaliczyć do pytań merytorycznych! Z drugiej strony tworzenie samych obrazów na sprzedaż pod tzw. komercyjną publikę czy nie jest samo gwałtem artystycznym?
Z jednej strony idee, które pragną doceniania naszej usilnej pracy z drugiej zaś życie, w którym wydajemy na kolejne zestawy malarskie, sztalugi czy podobrazia! W chwili, gdy podejmujemy decyzję o wystawieniu swojej pracy na np.: na popularnym allegro trzeba wziąć pod uwagę odbiorców, którzy nie oceniają techniki malarskiej sposoby kładzenia farb olejnych, a efekt wizualny i kolory przyrównując go do mebli, pościeli czy kolorów ścian w sypialni! Jednych to może szokować drugim wręcz urzekać, że obraz olejny, który stworzyliśmy w dwie godziny będzie wisiał przez parę naście lat u kogoś w głównym pokoju. Sprzedaż na aukcjach jednak niesie zagrożenie dla myśli malarskiej z jednej strony z czasem będziemy przystosowywać nasze dzieła nie pod wyobraźnię, a pod odbiorców tworzyć coś byle tylko sprzedać i zarobić kolejne pieniądze z tej sytuacji utworzy się pewien wyścig szczurów będziemy malować więcej kupować o wiele tańsze akcesoria malarskie stawiać na marnej jakości zamiast kupować trwałe podobrazia. Co zyskamy? Sprawdziliśmy jak kształtują się ceny artyzmu na allegro!

 

Szablony na płótnie malarskim

Dziś zaopatrzenie sklepów dla plastyków wielce różni się od tego pamiętanego jeszcze z końca lat dziewięćdziesiątych. W chwili obecnej oprócz różnego rodzaju zestawów farb, sztalug stołowych czy studyjnych, palet papierowych można w nich znaleźć gotowe szablony malarskie przystosowane do malowania na płótnie, a nawet ścianach wewnętrznych pomieszczeń. Wybór jest tak szeroki, że w może stać się niekiedy podstawą malowania obrazów, jednak tuż po zakupie jednego z setek wzorów spotykamy się z problemem odpowiedniego nanoszenia farby, niekiedy powstają rozproszenia, odpryski, a krawędzie nie wyglądają tak jak wskazuje na nie szablon.
Dokładność nanoszenia farby to jedno, liczy się samo trzymanie się szablonu płótna! Trzeba upewnić się czy krawędzie idealnie przylegają do płaszczyzny, dla pewności warto użyć zwykłej taśmy klejącej okręcając go do blejtramy. Tu nie może być mowy o jakimkolwiek poruszeniu! Same farby akrylowe czy olejne nie można nakładać grubymi warstwami, nie zawsze pędzle będą tu potrzebne, można użyć wałka malarskiego lub gąbką. Warstwy muszą być nakładane pojedynczo. Najpierw nanosimy ciemne kolory czekamy na ich wyschnięcie dopiero później zabieramy się za kolejne warstwy. Niektórzy do szablonów używają farb w sprayu jednakże metoda ta może w bardzo łatwy sposób wywołać podcieki, precyzję dadzą tylko farby z puszki, tuby lub tamponu. Szablony malarskie to nie tylko sklep dla plastyków, można spróbować stworzyć własne np. z dość grubej folii, np. od domowego skoroszytu. Przyleganie takiego domowego akcesorium da nam przezroczysty klej w sprayu jednak czy wszyscy posiadają tak idealne uzdolnienia manualne by tworzyć coraz bardziej skomplikowane wycinanki? Dokładność przyleganie i odpowiednia doza warstw to sposób na udany obraz z szablonów!