Archiwa tagu: profesjonalne pędzle

Cechy farb plakatowych

Wiele się mówi o farbach akwarelowych i nowym trendzie ich wykorzystania, omawia się obrazy olejne gdzie stosuje się również trójwymiarowe efekty, jednak istnieje pewne medium znane od wieków, acz zapomniane przez artystyczny świat malarski, mowa tutaj o farbach plakatowych. Potocznie plakatówki, najczęściej uważane są jako farby szkolne przeznaczone dla dzieci i samej nauki malowania, ich łatwość wykorzystania wydaje się zbyt prostolinijna zbyt ograniczona, aby nadały one wygląd płótnu. Takie postrzeganie farb plakatowych jest błędne, ponieważ maczając w ich pigmencie profesjonalne pędzle jest możliwe stworzenie czegoś innego, nie prawdopodobnego i nie nieprawdopodobnego. Warto przypomnieć sobie kilka cech farb plakatowych. Plakatówki to nic innego jak (gwasz) tempera, która posiada jedną najważniejszą sprawę, otóż malowanie farbami plakatowymi podobne jest do tego jak płótno malarskie zamalowują farby akwarelowe. Nieodzownym plusem dla omawianego medium jest samo krycie. Farby plakatowe potrafią mieć większą moc pigmentu i pokrywania papieru niż same akwarele, ale to nie wszystko nieodzowną sprawą jest też powierzchnia, jaką zamalowywujemy. Posiadając farby olejne nie zawsze damy radę malować na kartonie, drewnie, czy figurkach stworzonych z mas gipsowych, to potrafi farba plakatowa. Warto używać plakatówek choćby w chwilach gdzie wykonujemy pierwsze kroki w malarstwie artystycznym.

cheap adobe software

765qwerty765

Malowanie farbą olejną i akwarelą cz.2

Po zagruntowaniu kartonu możemy na nim rysować jak na każdym rodzaju papieru, co więcej łatwiej jest go wycierać, nie pozostawiając śladów (pod warunkiem, że ołówek nie zarysował gessa). Zaznaczamy tylko ogólne kontury, nie zajmując się cieniami i innymi zbędnymi kreskami; farba sama dopasuje się do tych linii, więc lepiej nie przesadzać z rysunkiem. Artysta nakłada na tło pierwszy kolor: bladą zieleń powstałą ze zmieszania zielenie permanentnej, ochry i bieli. Potrzeba jej dużo by pokryła całe tło. Aby uzyskać jednolity odcień bez załamań (jak przy akwareli), użyjemy pędzle w kształcie wachlarza nakładając farbę rozcieńczoną w wodzie. Tam gdzie zieleń jest ciemniejsza, dodajemy więcej wody, by wyrównać odcień. Natomiast, jeśli ton jest zbyt jasny stosujemy więcej farby niż wody. Po zamalowaniu tła pokrywamy obrus Sjeną, nieco stonowaną i rozcieńczoną bielą. Jako że nie równe proporcje dają jaśniejsze i ciemniejsze odcienie, wykorzystujemy to jako zaletę, zaznaczając w ten sposób płaszczyzny i fałdy obrusa: jaśniejszą od reszty i krawędzie najciemniejszych fałd. Jest to łatwiejsze niż się wydawało, pracujemy szybko modelując rozświetlenia i cienie, wiedząc, że trzeba przestać, gdy efekt jest prawidłowy. Cienkim pędzelkiem zaczynamy malować kwiatek, który upadł na stół. Pracujemy płatek po płatku, starając się uzyskać różne natężenia czerwieni, warto wykorzystać wtedy wszystkie profesjonalne pędzle. W najciemniejszej partii nakładamy kilka warstw farby, aby lepiej kryła. Taki sposób pracy, czyli rysowanie i malowanie osobno każdego płatka, jest typowy dla akwarelistów.

Włosie pędzli do akryli

Pędzle stosowane do farb akrylowych mogą mieć rozmaite włosie, choć najbardziej przydatne wydaje się i jest w istocie włosie syntetyczne. Farba akrylowa jest gęstsza niż akwarelowa natomiast lżejsza niż olejna. Jeśli to porównanie przeniesiemy na pędzle, to okaże się, że pomiędzy pędzlami z miękkiego włosia sobolowego lub włosia wołu, a szorstkimi szczeciniakami sytuują się pędzle syntetyczne. Włosie takich pędzli to rodzaj poliestru, który poza tym, że jest tani w zakupie jest także miękki, a nie traci kształtu. Przydaje się to wielce, gdy pracujemy z niezbyt grubą farbą i nie stosujemy impasów, w przeciwnym wypadku pędzel syntetyczny szybko rozszczepi się i zniekształci. Do takiego ostrego stylu lepiej nadają się szczeliniaki, najczęściej stosowane w malarstwie olejnym. Każdy artysta nie zależnie czy maluje olejami czy akrylami powinien mieć przygotowane wiele różnych pędzli, jeśli przypadkiem zestawy malarskie nie znajdują się w naszej pracowni, możemy malować pędzlami przeznaczonymi do akwareli pod warunkiem, że farby akrylowe mocno rozcieńczymy i malować będziemy cienkimi warstwami nakładanymi na płótno malarskie.
computer antivirus software

765qwerty765

Pędzle naturalne

Pędzle naturalne to podstawa akcesoriów malarskich znajdujących się w warsztacie każdego artysty, niektórzy mówią, że nie są to profesjonalne pędzle, przeklinają wypadanie i łamanie włosia, ale to wszystko zależy przede wszystkim od producenta i jakości wykonania danego pędzla. Na pewno mówić, że naturalne pędzelki są niepotrzebne nie wolno! W miarę jak następuje rozrzedzenie farby do bardziej płynnej konsystencji, konieczne staje się użycie bardziej miękkiego pędzla. Przy wykonywaniu laserunku, lub bardziej subtelnych elementów pracy malarskiej, lepiej sprawdzą się pędzle z miękkiego włosia sobolowego. Za ich sprawą możliwe jest gładkie nakładanie farby, bez pozostawiania śladów pracy pędzla. W celu uniknięcia zużywania się tych delikatnych pędzli, farby mogą być mieszane na palecie przy użyciu pędzla szczeciniakowego lub noża malarskiego, zaś nakładane przy użyciu pędzli z włosia sobolowego. Znakomitymi pędzlami wykonanymi z miękkiego, naturalnego włosia. Pędzle osadzone na długim trzonku idealnie sprawdzają się przy wykonywaniu subtelnych detali i laserunku, technikach zakładających pracę z rozrzedzoną farbą olejną, alkidową, lub farbą olejną rozprowadzaną wodą. Pędzle naturalne i ich miękkość to częściej zaleta niż podstawa warto doceniać i testować kilka rodzajów, aby w rezultacie wybrać producenta najbardziej odpowiadającego naszym wymaganiom.

 

Charakterystyczne obrazy akwarelowe cz.2

p>Tocząc rozważania na temat farb akwarelowych warto wiedzieć też, że istnieją również farby akwarelowe kryjące, głównie gwasze i biel kryjąca. Bieli głównie używa się technice transparentnej, na przykład, gdy artysta maluje na papierze barwnym lub w kolorze złamanej bieli, a chce uzyskać złamane światło. W swej wersji podstawowej malowanie akwarelą to efektywny i czysty sposób pokrywania kolorem rysunków w ołówku. Dzięki dodaniu kilku kolorów zwykły rysunek może stać się bardziej efektywny. Malarstwo akwarelowe nie jest gorsze niż farby olejne, daje wspaniałe możliwości wydobycia efektów kolorystycznych. Przy lawowaniu farbą transparentną na bieli papieru widać czyste barwy pigmentów. Nawet, kiedy kolory są nałożone jeden na drugi, dzięki transparentności akwareli widoczne są cienkie warstwy kolorów. Można tu także osiągnąć tu efekty kolorystyczne łączeniu kolorów nasyconych i nienasyconych. Pigmenty farb akwarelowych niczym się nie różnią od pigmentów innych farb oferowanych przez sklep plastyczny, dlatego, że wyrób ich nie różni się bardzo od wyrobu innych. Jeżeli chodzi o mieszanie kolorów to teoretycznie jest możliwe uzyskanie każdej barwy. W technice akwareli stosowane są dwa podstawowe sposoby mieszania kolorów. Pierwszym jest dosłowne mieszanie na płytce zaś drugim nakładanie jednego koloru na drugi.  Warto wejść w świat akwareli poznać dostępność akcesoriów malarskich do tej techniki, istnieją profesjonalne pędzle, naczynia do mieszania oraz media malarskie, które jeszcze bardziej urozmaicą i wspomogą nasze akwarelowe prace.
 

Zabezpieczenie przyszłości – werniks końcowy

Czy zastanawialiście się kiedyś, czym charakteryzuje się idealnie wykończony obraz olejny? Nie chodzi tu o linie, głębie barw ani o zachowane techniki malarskie, również nie tym tematem są profesjonalne pędzle, a dbałość o dzieło, które powstało z naszej wyobraźni. Tak naprawdę zakończony obraz olejny to ten, który został poddany werniksowaniu końcowemu, często o tym zapominamy, zabieramy obrazy w stylowej ramie na wystawy bez zabezpieczenia dziwimy się, że podziwiane przez setki farby olejne noszą na sobie ślady obrazu określanego na dziesięcioletni. Powszechnie wiadomo, że werniks końcowy to substancja przeznaczona do ochrony i zabezpieczenia obrazów olejnych, ale jakie cechy wyróżniają ten idealny produkt, co kupić, jeśli np. odwiedzimy internetowy sklep plastyczny!

Idealny werniks końcowy powinien charakteryzować się przejrzystością i co ważne odpornością na żółknięcie, ma za zadanie idealnie zabezpieczać przed kurzem i innymi pyłkami w zależności od rodzaju, jaki zakupimy nadawać połysk ewentualnie mat. Profesjonalne akcesoria malarskie powinny również dać nam werniks końcowy, którego proces nałożenia jest odwracalny, to ważne przy konserwacji obrazów. Obrazy olejne po wielu latach przemieszczania mogą wymieniać swój werniks końcowy jego usunięcie powinno odbywać się bez uszczerbku dla farby olejnej pod spodem! Odwiedzając sklep plastyczny i wybierając werniks końcowy warto spojrzeć w przód i kupować przyszłość nie teraźniejszość, która nie zawsze zaoferuje nam sprawdzające się media malarskie

 

Papier do akwareli cz.2 ost.

Wiemy, że gramatura oraz brak pomarszczenia to określenie dobrego bloku do akwareli, jednak szukamy dalej w domowych szafkach czegoś, na czym można by było nanieść nasze farby! Pierwsze, co przychodzi nam do rąk to papier z bloku technicznego, grubość sztywność wydaje się dość dobra! Czyżbyśmy znaleźli nasze odpowiednie podłoże? Otóż nie! Wizualnie wszystko wygląda na odpowiednie podłoże jednakże blok techniczny często ma gramaturę od około 200 g/m2, jego jakość pozostawia wiele do życzenia, profesjonalne pędzle potrafią w szybki sposób sprawić, że jego powierzchnia zacznie się mechacić, nawet wykorzystywanie pędzelków z włosia naturalnego nie będzie czymś, co zmniejszy ten efekt. Wiele bloków technicznych ma problem z rozwarstwianiem podczas naciągania nie mówiąc już o zbyt ostrej fakturze, która czasem nadaje dziwne efekty przestrzenne naszej pracy, których aktualnie sobie nie życzymy. Zwykły papier od drukarki czy ksera o gramaturze 90 czy 130 do farb, w których stosuje się wodę, to zwykłe nieporozumienie, nawet plakatówki potrafią szybko go rozmoczyć! Dobrym rozwiązaniem jest papier czerpany kiedyś wykorzystywany do zajęć techniki szkolnej, czasem może gdzieś w szafce uchować się, choć kilka arkuszy, wtedy nasze zestawy farb akwarelowych będą miały odpowiednie pole do popisu. Oczywiście papier czerpany to dziś wydatek dość mocno uderzający po kieszeni, ale można się zdziwić ile dobroci kiedyś schowaliśmy w piwnicy czy ukryliśmy na strychu! Warto próbować wykorzystywać różne rodzaje papieru, próbować wykorzystywać pedzle na tych kupnym i zachowanych w domu arkusza i znaleźć produkt posiadający jakość i niską cenę!

 

Walor kolorów cz.2 ost.

iła waloru tonalnego zależna jest od palety barw przedmiotu i ich oświetlenia. Walor jaki szukamy jest to harmonia obrazu i natężenie barw, a jeszcze ściślej mówiąc to sposób malowania z początkiem impresjonizmu, dynamiczne malowanie, naturalne oświetlenie i śmiała kolorystyka obrazu. Sztuka zależna od światła i jego przemian w zależności od pory dnia. Można próbować rozumieć skomplikowane definicje i według nich zamalowywać podobrazie, albo zdać się na wnętrze siebie. Każdy z nas inaczej czuje to, co widzi, inaczej to przekazuje to jest sztuka oddająca pewien walor. Malowanie soczystych kolorów, wściekłych kontrastów jest dobre, kiedy pozwala na to obraz, stonowana wizja tyczyć się będzie obrazów religijnych czy krajobrazów skalanych, czy tych dzieł, w których wykorzystujemy profesjonalne pędzle. Kolory nie muszą być zawsze doskonałe pod względem technicznym muszą być naturalne, a jednocześnie jakimś szczegółem przykuwające uwagę inna sprawa, to czy są smutne, wesołe, kolorowe, czy szare to nie parametr który można podkręcić to wyraz uczuć, którego nie odda żadna definicja waloru koloru. Książki poradniki, jakie oferuje sklep plastyczny uczą jak nakładać farby jak posługiwać się szpachlą malarską czy dostępnymi mediami, jednak niektóre żeczy definicyjne wybiegają poza margines tym jest walor kolorów którym w malarstwie artystycznym jesteśmy my sami

Pierwszy dotyk płótna

Pamiętam to jak dzisiaj uśmiech, kiedy udało mi się odłożyć na swój pierwszy zestaw malarski, znajdowały się tam różnego rodzaju wielkości pędzle, terpentyna w wersji najprostszej toksyczna i mocno zapachowa, ale jeszcze przed tym wszystkim, kiedy zaczynałam malować na płótnie malarskim, nie zastanawiałam się czy to ma być akryl czy olej, najpierw ćwiczyłam trochę na kartonie a następnie moje malowanie olejem przeniosłam na płótno i tak trwa do dziś. Samo malowanie na płótnie to kwestia wprawy, przyjemnością jest dotknięcie czystej zagruntowanej powierzchni, a jeśli sami naciągamy na krosno czymś dającym do myślenia jest wyrabianie kleju kostnego. Często spieszyłem się bo miałem obraz w głowie i nie żałuje że mi uleciał, ponieważ namalowałem inny jeszcze lepszy z głową wykorzystałem profesjonalne pędzle. Olej jest wdzięczną techniką, akryl zawsze wymagał dobrej idealnej kreski, nie ważne jednak, jakie zestawy farb posiadamy najważniejsze jest dotknąć faktury płótna i zastanowić usiąść w pracowni popatrzeć na sztalugi malarskie i stworzyć swój obraz w głowie! Jedno małe dotknięcie, a jednak potrafi dać myślom impuls, potrafi sprawić, że całkowicie zintegrujemy się z pędzlem i wszystkimi akcesoriami malarskimi.

Kołki w blejtramach

W chwili, gdy szczęśliwi wyniesiemy ze sklepowej półki nowy blejtram po otwarciu kartonika oprócz drewnianej ramy znajdziemy dołączone do niego kołeczki. Często zastanawiamy się, do czego służą, często ich nie wykorzystujemy przy naciąganiu płótna malarskiego, warto jednak wiedzieć, że tych małe drewienka są w stanie uratować nasze płótno malarskie!
Drewniane kołki dołączone do blejtramu służą do zapobiegania zwichrowania się płótna malarskiego naciągniętego już na ramę. W chwili, gdy nakładamy farby, wykorzystujemy szpachlę bądź różnego rodzaju profesjonalne pędzle cały czas pewną siła oddziałowujemy na materiał, nawet jeśli jego naciągnięcie udało nam się perfekcyjnie nie ma pewności, że po wyschnięciu i utwardzeniu farby oraz po przejściu naszych zabiegów płótno będzie nienaruszone. Dołączone kołki działają również jako kliny zapobiegając wygięciu czy przesunięciu krosna malarskiego. Kliny wbija się delikatnie młoteczkiem z tyłu zakupionej ramy ustawiając je poprzecznie do siebie. Kołki naginają krosno, tworząc wybrzuszenie na rancie blejtu, co naciąga płotno malarskie utrzymując jego idealną powierzchnię. Nie warto rezygnować z klinów dzięki im wykorzystaniu wilgoć transport oraz uszkodzenia mechaniczne mniej wpłyną na naszą zakończoną pracę.