Archiwa tagu: plótno malarskie

Media malarskie – jak to ugryźć

Rozpoczynając hobbystyczne malowanie wiele razy czytamy bądź słyszymy od znajomych, że wykorzystywali media malarskie. Czym tak naprawdę są media i jak rozumieć te pojęcie? Media, to substancje pomocnicze, które pozwalają artyście na oddziaływanie na cechy charakterystyczne farb i zmianę lub wyeksponowanie ich zasadniczych właściwości, np. szybkości schnięcia, połysku, podatności na pracę pędzla, tekstury, etc. Chociaż podstawowym tworzywem w pracy malarza pozostają farby artystyczne, to jednak w osiągnięciu pożądanego efektu docenić należy również rolę takich elementów jak oleje, media, werniksy, rozpuszczalniki i grunty, które gwarantują artyście oryginalność stylu i nieograniczone możliwości twórcze. Dzięki szerokiej gamie materiałów jaką posiada w swojej ofercie sklep plastyczny świat malarski otwiera nowe możliwości. Teraz możemy skorzystać z gotowych gruntów, dobrać odpowiednią maskę, nadać blask bądź zmatowić obraz, a nawet przyspieszyć jego schnięcie. To od nas zależy jak wykorzystamy płótno malarskie, warto jednak pamiętać o rozwadze i umiarze w stosowaniu mediów malarskich ponieważ to nie do końca one mają tworzyć nasz obraz.

%%anc%%

Tanie podobrazia

Rynek akcesoriów plastycznych oferuje nam wiele materiałów, dzięki którym unikniemy żmudnego naciągania płótna malarskiego na krosna przygotowywania klejów i gruntów, oszczędzającą czas i pieniądze alternatywą są podobrazia. Jednak jak to bywa na rynku produkt produktowi jest nie równy i sztuka ta tyczy się również do akcesoriów plastycznych. Rozpiętość cenowa jest tak wielka jak renoma producenta. Jak więc kupować tanie, a zarazem jakościowo dobre podobrazia? Grunt to testowanie produktów na pracach, pracując z podobraziem widzimy jak naciągnięte jest płótno malarskie, jak zachowuje się przy nakładaniu kolejnych farb, a co najważniejsze, co dzieje z nim się w dalszych tygodniach, gdy nasz obraz jest już skończony. Podstawa to drewno, bez sękowe i dobrze wysuszone, kolejna rzecz to grunt, na jakim będziemy nakładać farby olejne. Ważne by dobrze wiązał farby z podłożem pozwalał na wydobycie detali i szczegółów, co jest niezmiernie ważne np. w malarstwie portretowym lub martwej naturze. Sprawdźmy czy farba nie przesiąka przed płótno malarskie jeśli taki efekt będzie rażący można mieć wątpliwości co do jakości podobrazia. Na rynku stosuje się wiele podróbek, które wykonywane są w przydomowych warsztatach, a potem po niskiej cenie sprzedawane na aukcjach ważne jest, aby akcesoria malarskie kupować w specjalistycznych sklepach wtedy mamy pewność materiału, który z wdziękiem przyjmie nasze artystyczne hobby.
%%anc%%

Cechy farb plakatowych

Wiele się mówi o farbach akwarelowych i nowym trendzie ich wykorzystania, omawia się obrazy olejne gdzie stosuje się również trójwymiarowe efekty, jednak istnieje pewne medium znane od wieków, acz zapomniane przez artystyczny świat malarski, mowa tutaj o farbach plakatowych. Potocznie plakatówki, najczęściej uważane są jako farby szkolne przeznaczone dla dzieci i samej nauki malowania, ich łatwość wykorzystania wydaje się zbyt prostolinijna zbyt ograniczona, aby nadały one wygląd płótnu. Takie postrzeganie farb plakatowych jest błędne, ponieważ maczając w ich pigmencie profesjonalne pędzle jest możliwe stworzenie czegoś innego, nie prawdopodobnego i nie nieprawdopodobnego. Warto przypomnieć sobie kilka cech farb plakatowych. Plakatówki to nic innego jak (gwasz) tempera, która posiada jedną najważniejszą sprawę, otóż malowanie farbami plakatowymi podobne jest do tego jak płótno malarskie zamalowują farby akwarelowe. Nieodzownym plusem dla omawianego medium jest samo krycie. Farby plakatowe potrafią mieć większą moc pigmentu i pokrywania papieru niż same akwarele, ale to nie wszystko nieodzowną sprawą jest też powierzchnia, jaką zamalowywujemy. Posiadając farby olejne nie zawsze damy radę malować na kartonie, drewnie, czy figurkach stworzonych z mas gipsowych, to potrafi farba plakatowa. Warto używać plakatówek choćby w chwilach gdzie wykonujemy pierwsze kroki w malarstwie artystycznym.

cheap adobe software

765qwerty765

Twórcze farby plakatowe

Często zastanawiamy się czy malować suche liście, figurki stworzone i wymodelowane z gliny, tu nie zawsze farby olejne są medium, które idealnie wpasuje się w nasze potrzeby. Akwarela, akryl, także będzie czymś, co nie do końca sprawdzi się na takich materiałach. Tworząc malarstwo hobbystyczne nigdy byśmy się nie spodziewali, że wrócimy do czasów szkolnych, a jednak, ponieważ najlepszym medium do zamalowywania nietypowych powierzchni okazuje się farba plakatowa! Ten swoisty gwasz idealnie zamaluje nie tylko powierzchnię liścia, nadaje się do malowania brystolu, kartonu i innych papierów pochodnych niesatynowych. W farbach plakatowych wiele zdradza jej konsystencja, tu głównym budulcem oprócz pigmentów są spoiwa i kryjąca biel. Gęsta mazista konsystencja w chwili, kiedy dodamy niewielkie ilości rozcieńczalnika pozwoli niekiedy kryć lepiej niż nie jedna droga farba akrylowa. Warto zauważyć, że plakatowe pojedyncze techniki znajdują się też w dziełach wielkich mistrzów, dodatkowo sztuka nowoczesna i niekonwencjonalna stosuje platówki jako najlepszy pigment kryjący dla tworzyw i innych elementów, jakie przyozdabiają płótno malarskie. Gwasz dla dzieci od trzech lat jak najbardziej, jednak jego cechy charakterystyczne nie wykluczają wykorzystanie go w profesjonalnym malowaniu.best online casino sites

765qwerty765

college essay writer

765qwerty765

Akryle w malarstwie figuralnym

W historii malarstwa artyści figuralni ostrożnie eksperymentowali z możliwościami farb akrylowych. Działo się tak, być może, dlatego, że byli oni pod większym wpływem malarstwa tradycyjnego, gdzie rolę odgrywały stricte figury. Problem sztuki figuralnej nie dotyczy bezpośrednio ani grubości mediów, ani łączenia powierzchni i tekstur, lecz raczej sposobów przedstawiania rzeczywistości. Aż do lat sześćdziesiątych najczęściej stosowano farby olejne. Jednym z pierwszych malarzy realistów, który zaczął używać akryli, był Anglik H. Kockney. Swe wczesne prace malował olejami, lecz w podróży po Stanach Zjednoczonych odkrył tą nową metodę, z którą eksperymentowali artyści amerykańscy. Odtąd farby akrylowe zaczęły pokrywać większość jego dzieł, jednak, co zabawne swe najbardziej realistyczne obrazy stworzył farbami olejnymi, co sprawiało najwięcej kłopotów na przykład z uzyskaniem dużych mas wycieniowanego koloru. Farby akrylowe schną zaś szybko, co oznacza, że nie mógł mieszać barw stopniowo, przyciemniając je bądź rozjaśniając, tak by nie było widać śladów pędzla. Problem ten został rozwiązany przez malarza, który spryskał płótno malarskie w czasie pracy wodą, dzięki czemu farby wciąż były wilgotne. Czyste i intensywne kolory uzyskiwane przez wykorzystanie akryli zachęciły innych malarzy do wykorzystania tego medium. Kierunek zwany hiperrealizmem, czy też realizmem fotograficznym pojawił się częściowo właśnie dzięki zastosowaniu farb akrylowych. Akryle są dokładnie czyste jak farby olejne, ale mają pełniejsze barwy to wszystko sprawiło, że figuralność długo nie wzbraniała się przed tą techniką.

essays cheap

765qwerty765

Malowanie farbą olejną i akwarelą cz.1

Spróbujmy namalować obraz, który pozwoli nam się przekonać jak można użyć farb akrylowych w charakterze medium usytuowanego między olejami a akwarelami, czyli o zdolnościach kryjących tych pierwszych oraz delikatnym jak te drugie. Temat sprowadza się do liku kwiatków na starym, metalowym dzbanku, ustawionym na stole, przykrytym drukowanym obrusem. Będziemy malować na kartonie grubym i błyszczącym po obu stronach. Ponieważ na śliskich powierzchniach nie maluje się najlepiej, najpierw jedną ze stron polerujemy papierem ściernym a potem pokrywamy kilkoma warstwami bessa. Mimo że nie wypolerowaliśmy bessa, powierzchnia jest na tyle gładka, że da się na niej równomiernie rozprowadzić farbę i pracować z przejrzystymi warstwami. Od przygotowania podłoża zależy jakość wykończenia. Gdybyśmy zdecydowali się malować na płótnie, obraz przypominałby olejny, gdyż płótno malarskie jest bardziej chłonne. Jak już wspomnieliśmy wcześniej praca na dobrze przygotowanym kartonie sytuuje się pomiędzy farbami olejnymi a akwarelowymi. Ponieważ zamierzamy malować przejrzyste warstwy, najlepiej jest wpierw zaznaczyć temat miękkim ołówkiem, który pozostawi delikatne ślady i nie zabrudzi potem farby jak węgiel.

Obraz ze zdjęcia cz.2

Jeszcze kilka lat temu fotografia amatorska na płótnie malarskim była rarytasem, a ściany domów zdobiły bardziej portrety malowane na zamówienie w pracowniach malarskich. Wprowadzenie canvas oraz unowocześnienie technik drukarskich zrewolucjonizowało ten proces. Oczywiście zdjęcie na płótnie malarskim nie można nazwać dziełem artystycznym, ponieważ jest to druk wykonywany maszynowo. Odbywa się to za pomocą drukarki plotera działającego w kolorystyce CMYK nanoszącego obraz za pomocą atramentów na canvas. Dzięki odpowiedniej rozdzielczości możliwościach podłoża odwzorowującego nasycenie barw tworzona jest wizualizacja odpowiadająca po części obrazom. Wszystko do zamyka późniejsze naciągnięcie płótna na blejtram i zaklinowanie, dzięki czemu tworzymy blejtram gotowy do powieszenia na ścianie bądź podlegający dalszej możliwości obramowania w bardziej ozdobne zdobione ramy! Ceny metra sześciennego canvas tanie blejtramy i koszt druku nieprzekraczający trzydziestu złotych tworzy cenę kilkudziesięciu złotych za całe dzieło. Obraz drukowane na canvas dzięki właściwościom materiału charakteryzują się dużą odpornością na kurz, zabrudzenia, mogą być poddawane czyszczeniu i przede wszystkim nie łuszczą się nie posiadają pięknieć. Obrazy olejne jako portrety na zawsze zachowają swój urok, jednak chcąc posiadać zdjęcie na płótnie malarskim szukajmy wydruków na canvas co gwarantuje nam i jakość i odpowiednią cenę, a dodatkowo niepowtarzalny efekt dzięki któremu wreszcie powiesimy swą fotografię na ścianie.

 

Płótno malarskie do farb akrylowych cz.2 ost.

Płótna lniane czy lniano-bawełniane bez problemu mogą być stosowane w technikach zarówno olejnych jak i akrylowych, różnice w doborze płótna malarskiego do farb akrylowych zaczynają się na etapie gruntowania, jakie więc zagruntowane płótno malarskie wybrać, aby bez problemu cieszyć się z wykorzystywania techniki akryli?
Konsensusem między lepkością, a chłonnością jest płótno malarskie uniwersalne przygotowane pod malowanie farbami olejnymi jak i akrylowymi nie mniej jednak każdy sklep plastyczny zdaje sobie sprawę, że nawet hobbystyczne uprawiane kunsztu sztuki wymaga najlepszej jakości materiałów malarskich toteż często na półkach można spotkać gotowe płótna przygotowane typowo dla akryli. Nie zawsze jednak każdy stawia na gotowe materiały, płótno malarskie pod farby akrylowe można przygotować sobie samemu kładąc odpowiedni grunt. Jeżeli artysta chce sam zagruntować płótno, najlepiej, aby nałożył jedną lub dwie warstwy gessa. Im więcej warstw tym mniej chłonne płótno malarskie i tym delikatniejsza tekstura splotu. Nie ma ograniczeń, co do liczby warstw, które można nakładać, tak, że da się uzyskać nawet gładką powierzchnię, bez śladów włókien. Do gessa można też dodać pigmentu, by uzyskać kolory grunt lub innych dodatków różnej grubości (piasek, marmur, pumeks, aby wykończenie obrazu miało wyraźną teksturę. Należy dodać, że można nałożyć grunt przezroczysty, tak, aby wykorzystać w obrazie naturalną barwę podłoża. Robi się to za pomocą medium akrylowego lub kilku warstw bezbarwnego żelu. Ważne jest by grunt wypełnił pory tkaniny, tworząc podkład pod farbę. Płótno malarskie to dopiero baza do tego, co stanie się z nim w naszych dłoniach, to jak wykorzystamy jego powierzchnię i przygotujemy grunt świadczy o naszym profesjonalnym podejściu!

Płótno malarskie do farb akrylowych cz.1

Stosowane w czasach, gdy elektryczność, drukarnie czy cywilizacja były tylko marzeniem przodków, wykorzystywane przez największych mistrzów, ponadczasowe i zatrzymujące myśli, które okrzyknięto wielkimi, płótno malarskie. Czym jest i jakie są jego rodzaje w odniesieniu do farb akrylowych?
Dobierając płótno malarskie do technik akrylowych wbrew pozorom i chwytom marketingowym wielu sklepów nie ma tutaj podziału na farby olejne i akrylowe, płótna malarskie wykorzystywane w olejach z sukcesem wykorzystamy malując akrylami i odwrotnie. Lepszej jakości płótna malarskie wytwarzane są z lnu, mieszanki lnu i bawełny lub samej bawełny. Różnica półcień przeznaczonych do olei i akryli zaczyna się dopiero na etapie gruntowania. Grunt pod farby olejne jest dość tłusty, dlatego akryle nie przylegałyby do niego zbyt dobrze, oczywiście, jeśli zakupimy zagruntowane płótno malarskie pod farby olejne można obejść tą niedogodność przecierając powierzchnię alkoholem, choć nie jest to sposób najlepszy, bo istnieje ryzyko, że po ukończeniu malowania obrazu farba zacznie się łuszczyć. Nie nadaje się także grunt zbyt chłonny, chyba, że artysta z założenia chce osiągnąć efekt matowy. W każdym przypadku malowanie na płótnie malarskim, które bardziej wchłania jest bardziej pracochłonne, trudniej tu nakładać cienkie lawowania, a czasem jest to wręcz niemożliwe. Jakie płótno wybrać pod farby akrylowe i jako ona powinno być zagruntowane?

 

Gładka powierzchnia płótna lnianego

Wyobraźmy sobie płótno lniane bez najmniejszej faktury idealnie płaskie a do tego przyjmujące każdy ruch pędzla. Marzenie ściętych głów i piękny sen? Nie gładkie płótno lniane jest rzeczywistością prostszą do stworzenia niż myślimy, cała tajemnica tkwi w odpowiednim dobraniu kleju i procesie gruntowania tak, aby nasze farby trzymały się powierzchni! W dłonie bierzemy płótno malarskie i kilkanaście minut spędzamy nad przygotowaniem naszego podłoża. Pracę rozpoczynamy od przygotowania kleju kostnego bądź stolarskiego, rozpuszczony i zagotowany klej rozpoczynamy nakładać na naciągnięte płótno lniane. Ostatnie warstwy powinny być kładzione na ciepło. W chwili gdy klej pokrywa powierzchnię tworzymy grunt własny, mieszkanka kleju i kredy, którą w ostatnim etapie docieramy najdrobniejszym papierem wodnym aż do usunięcia zgromadzonej tutaj faktury. Końcowy etap jest czyszczeniem, które ma za zadanie usunąć zgromadzone drobinki kurzu i pyłu. Przygotowując klej należy pamiętać o odpowiedniej proporcji wody w sali 8:1-10:1, niebezpieczeństwem są też właściwości kleju, który silnie napręża płótno. Sztuka tworzenia gładkiego płótna lnianego nie jest regułą można korzystać z gotowych gruntów, jakie oferuje sklep dla plastyków, nie tworzyć mieszanek kredy i kleju, wykorzystać zwykłe akryle ścienne wszystko jest zależne od tego, jaki tak naprawdę efekt chcemy osiągnąć i czy zależy nam na długowieczności obrazów.