Archiwa tagu: pedzle syntetyczne

Pędzle w dłoni

Przechadzaj?c si? mi?dzy p??kami sklepu plastycznego naszym oczom ukazuj? si? r??nego rodzaju zestawy p?dzli. Jeden inny od drugiego, grubszy, kr?tszy, z p?ask? szerok? b?d? zaokr?glon? g??wk?. Ich odmienno?? nie jest jednak bez znaczenia, to jakiej s? budowy i kszta?tu m?wi przede wszystkim o ich przeznaczeniu. Wymienienie wszystkich p?dzli z ich ?rednicami nazwami da?oby wiele nudnej lektury najwa?niejsze s? te najcz??ciej stosowane i po??dane oraz nowo?ci rynkowe. Aktualnie pewnym hitem sta?y si? p?dzle mieszane. Mieszane czyli sk?adaj?ce si? zar?wno z w?osia naturalnego (sobolowego) i syntetycznego. S? delikatne i elastyczne, 640-864 pozwalaj?c na bardzo precyzyjne malowanie. ?wietnie nadaj? si? do farb wodnych: akryli, akwareli, tuszu, temper oraz farb olejnych na bazie wody. Nast?pnym rodzajem, kt?ry ch?tnie wybierany jest przez interesant?w to p?dzle nylonowe s? przeznaczone do malarstwa farbami olejnymi wodo-rozcienczalnymi. S? rodzajem po?rednim pomi?dzy szczecin? a klastycznym nylonem ? w?osie sztywno?ci? przypomina 640-864 dumps szczecin? natomiast ch?onno?? w??kna jest taka sama jak w przypadku klastycznego nylonu. Dob?r odpowiedniego p?dzla jest bardzo istotn? kwesti? do techniki jak? aktualnie malujemy inne zestawy p?dzli wykorzystujemy do arb olejnych inne lepiej sprawdz? si? przy pracach z farbami wodnymi. adobe photoshop cs6 download

Olejna martwa natura cz.2 ost.

Malowanie martwej natury kolorami jaskrawymi jest proste, trudniej stworzyć obraz za pomocą kolorów subtelnych i wyszukanych. Tu trzeba wykorzystać zestawy farb rozszerzone o dodatkowe barwy bądź próbować stworzyć coś poprzez umiejętne mieszanie tych podstawowych pigmentów. Kolejną trudnością w martwej naturze jest przestawienie brył w przestrzeni tak, aby tworzyły harmonijną całość. Najlepszym doradzą jest spostrzegawczość lepiej dwa razy spojrzeć na rysowany obiekt niż później zamalowywać podobrazie i próbować wykonywać obraz olejny od początku! Wiele wielkich profesorów uczących jeszcze do dziś sztuk malarstwa naturalnego przytoczyłoby tu jedno krótkie, ale oddające sytuację zdanie: „Patrz, oceniaj i maluj”. Co powinna mieć sobie martwa natura malowana farbami olejnymi? Przede wszystkim musi dawać widzowi nastrój odprężenia, posiadać rozłożenie plam światła równy naturalnemu, dodatkowo dochodzą tutaj zaznaczone cienie i wypukłości oraz mikro szczegóły wymagające sięgnięcia po pędzle precyzyjne bądź szczeliniaki! Martwa natura zawsze będzie modnym nurtem malarstwa warto kiedyś sięgnąć, choć po mały motyw wyciągnięty z otoczenia.

 

Pędzel łagodzący

Przeglądając półki sklepu plastyczne często napotykamy na artykuły i materiały które nie zawiera nasz zestaw malarski. W śród drewnianych czy jednorazowych palet, olbrzymiej ilości mediów i żywic wykorzystywanych zarówno przy tworzeniu akrylami jak i farbami olejnymi znajdują się pędzle profesjonalne. Szczecinaki, trawki, precyzyjne czy płaskie to nie pełny komplet! Do olbrzymich zbiorów możemy też doliczyć pędzel do łagodzenia konturów! Do czego służy i jakie możemy wykonać nim prace?
Pędzle do łagodzenia konturów są najczęściej wykonane z włosia borsuka posiadają ocynkowaną skuwkę bądź zwykłą bindle. Tu zakres wielkości dostępny jest od 50 nawet do 125 mm co pozwala dobrać odpowiedni pędzel do wielkości podobrazia na jakim aktualnie malujemy. Warto wiedzieć, że pędzel ten przeznaczony do łagodzenia przejść barwnych i konturów, łagodzenia przejść laserunku i zmiękczania półkryć aby stapiały się niedostrzegalnie. Wykorzystywanie tego rodzaju pędzli jest niezwykle cenne przy technice sfumato tam gdzie i kontury i płaszczyzny muszą mieć niedostrzegalne przejścia tonalne. O ile nie stać nas na profesjonalne pędzle łagodzące kontury tańsze, a równie dobre do tego celu są pędzle z włosia kozy, dostępne również w niektórych wybranych internetowych bądź stacjonarnych sklepach plastycznych.

 

Zamalowywanie tła na mokro

Technika mokrej kartki i duże połacie papieru w akwarelach potrafi stać się bardziej dokuczliwa niż opisują to wszelkie poradniki i profesjonalne książki. W chwili, gdy arkusz wymaga pokrycia w miarę jednolitym kolorem nie do końca jest ważny profesjonalny pędzel, a sama technika obchodzenia i kąt nachylenia, następnym krokiem dopiero stają się akcesoria malarskie.
Przechodząc od razu do rzeczy papier przy spływaniu farby powinien być ustawiony pod kątem, sam kont musi być dobrany w taki sposób, aby farby akrylowe oddawały jak najwięcej pigmentu. Trzeba malować, zaczynając od góry arkusza, długimi poziomymi pociągnięciami. Po każdym pociągnięciu część farby spłynie tworząc menisk. Ten menisk jest niezwykle ważny, bo nie pozwala na szybkie wyschnięcie farby. Można się skoncentrować na jednej części obrazu, a następnie wrócić do poprzedniej i kontynuować – cały czas poziome pociągnięcia, coraz dalej w dół, w dół aż do końca arkusza. W rozmalowywaniu spływającej farby najbardziej skuteczne będą pedzle z włosia naturalnego. Mimo, że wiele osób chwali sobie pędzle syntetyczne są one jednak na tyle twarde, że sprowadzają farbę w naszym przypadku zbyt cienką warstwę czasem niewystarczającą do zamalowywania płótna. Przy zamalowywaniu na mokro zestawy farb z tuby zostawiają mocniejszy i bardziej nasycony kolor niż farby akrylowe w kostkach! W chwili, gdy papier nie będzie tak szybko pobierał wilgoci a następne pociągnięcia pędzla nie będą odbywały się po suchej powierzchni można powiedzieć, że technika stała się opanowana.