Archiwa tagu: paleta malarska

Spektrum farb olejnych

p>Kupując zestawy farb olejnych po pierwsze stawiamy na jakość farby, po drugie czynnikiem wybory jest cena, po trzecie wybieramy takie zestawy, z których stworzymy jak najwięcej kolorów. Właśnie właściwości mieszania się składników zwane jest spektrum czyli to ile barw osiągniemy mając dane zestawy farb. Najlepsze z możliwych spektrum kolorów w każdej gamie produktów, to takie, które pozwala artyście na dokonywanie łączenia i mieszanie ze sobą największej liczby kolorów. Większość producentów w tym nawet i Maries dokonuje selekcji pigmentów w oparciu nie tylko o ich indywidualne cechy charakterystyczne, ale również w oparciu o możliwości ich łączenia oraz ich wkład we wzbogacanie możliwości ekspresji artystycznej w ramach całego spektrum. Wszystkie gamy farb olejnych Maries znakomicie nadają się i są przygotowane do odkrywania nowych połączeń i nowej jakości tworzywa artystycznego, od ciepłych do zimnych barw, od wysokiej do niskiej chromatyki, jak również parametrów klasyfikowanych pomiędzy tymi kategoriami. Kupując farby olejne o wysokim spektrum mamy pewność, że przy niskich nakładach finansowych uzyskamy wiele oryginalnych barw tak naprawdę nigdzie niespotykanych. Wystarczą zestawy farb z sześcioma słoiczkami paleta pędzle i rozpuszczalniki, aby rozpocząć naprawdę profesjonalne malowanie.

Mieszanie kolorów olejnych

Świat akcesoriów malarskich w chwili obecnej oferuje nam zestawy farb w podstawowym wymiarze sześciu tubek bądź słoiczków oraz w tym rozszerzonym, gdzie znajdziemy farby olejne o 12 różnych kolorach o całkowicie odmiennej temperaturze. Niekiedy na rynku można spotkać tzw bonusy, czyli zestawy farb posiadające 18, a nawet 24 kolory, w których skład wchodzi puprupra, złoty oraz tak często poszukiwany kolor cielisty potrzebny do malowania portretów. Warto jednak chwilę zastanowić się nad doborem farb olejnych i zakupem tak dużej ilości, ponieważ posiadając już 6 czy 12 kolorów możemy tworzyć dziesiątki różnych odcieni tworząc barwy tzw niepowtarzalne. Dodanie farby do farby na palecie malarskiej w środowisku malarskim nazywane jest mieszaniem kolorów. Celem mieszania kolorów jest chęć stworzenia większej liczby opcji kolorystycznych, przy jednoczesnym wykorzystaniu minimalnej liczny farb w różnych odcieniach. Wszystkie pigmenty wykorzystywane przy komponowaniu gam farb Maries są wybierane z myślą o stworzeniu zrównoważonego spektrum, pozwalającego malarzowi na łączenie ze sobą różnych kolorów, w sposób przynoszący oczekiwane efekty. Aby ułatwić lepsze zrozumienie sposobów, w jakie poszczególne pigmenty mogą wpływać na rozwój indywidualnej wrażliwości kolorystycznej płótna malarskiego sklep dla plastyków posiada tablice ze wskazówkami i wzorniki, dzięki którym znajdziemy farby olejne, których połączenie da nam upragniony kolor. Warto zdać sobie sprawę, że mieszanie kolorów to oryginalna sztuka często niepowtarzalna dwa razy mieć świadomość, że na kolor wpływa również grunt, rozpuszczalnik i pozostałe media malarskie, jakie wykorzystujemy do tworzenia pracy.
 

Szpachelką malowane cz.2 ost.

Wykorzystując szpachelkę malarską można tworzyć impastami, farby nakłada się w dużych lub też całkiem cienkich acz częściej kładzionych warstwach. Na samej powierzchni szpachlą rozprowadzamy farby olejne tak, ze niemalże nie pozostaje ślad faktury. Przy malowaniu szpachlą kolory mieszają się same, są często pewną niespodzianką, bo choć widzimy, jakie farby nabieramy nigdy nie wiemy, jaki będzie efekt końcowy. Jeśli kolor nam nie odpowiada, nie ma problemu z usunięciem farby i po kilkunastu minutach próbujemy jeszcze raz nakładać warstwy farby olejnej od początku. Pewnym problemem przy tego typu praca jest zbyt mocne zmieszanie farb, a spod szpachelki wychodzi kolor wręcz brudny. Niestety wtedy musimy wyczyścić paletę malarską, bądź wyciągnąć nową z zestawu, jakie dostarczył nam sklep dla plastyków i rozpoczynać pracę od początku. Szybko przekonamy się, że malowanie szpachelką to jak lepienie obrazu, lepienie maczków czy łódek przez nakładanie kolejnych warstw, raz cienko, raz grubo, czasem zdrapywanie farby szpachlą, bo to co tworzy się pod spodem nagle wygląda wręcz rewelacyjnie. Szpachelką malowane często powoduje przypadkowy efekt końcowy, trzeba tylko wiedzieć, kiedy się zatrzymać i odłożyć na miejsce zestawy malarskie.
Warto przetestować różnego rodzaju szpachelki malarskie, wykorzystać profesjonalną metalową, wziąć w dłonie tańsze odpowiedniki. Przy tworzeniu grubych faktur jako urozmaicenie i dodaniu czegoś do obrazu z pomocą przyjdą wykałaczki, zaschnięty stary gruby pędzel, nóż bądź inne akcesoria domowe. Obraz olejny szpachelką powstaje szybko, jednak jego czas schnięcia wynosić może nawet miesiące, do tego czasu przez pierwsze dni zawsze możemy wrócić do pracy by coś zmienić bądź dodać!

 

Malowanie wazy

p>Wiele osób zastanawia się jak to możliwe, że po godzinnej pracy artyści na podobraziu tworzą dzieła szklanek, kubków, a nawet tak często spotykanych waz w różnych odcieniach. Malowanie waz tylko na pozór wygląda dość skomplikowanie i odstraszająco, tak naprawdę każdy, kto już wykorzystywał farby akrylowe i materiały plastyczne będzie mógł stworzyć piękną niebieską wazę na płótnie malarskim. Do malowanie danego tematu potrzebne będzie: podobrazie, paleta malarska, farby akrylowe np. Pheonix w kolorach: biel tytanowa, jeden lub dwa odcienie niebieskiego, karmazyn. Zebranie prawidłowych artykułów plastycznych to już połowa sukcesu. Do listy trzeba dodać jeszcze ołówek pastelowy, gumkę, fiksytywę malarską, werniks akrylowy matowy bądź błyszczący! Pierwszym naszym krokiem będzie szkic, nie musimy być tu mistrzami rysowania sklep plastyczny zaoferuje gotowe wzoru, które przenosi się za pomocą ołówka pastelowego, do korekty wykorzystamy gumkę mazak. Gdy skończymy odmalowywać linię pokrywamy je fiksytywą, a następnie nakładamy farby akrylowe niebieskie ewentualnie rozrzedzając je z wodą. Ważne, aby wzmacniać kolory szczególnie w tych miejscach, w których występuje głębia, różnicowanie waz wykonuje się poprzez zmiany odcieni danego koloru, warto pamiętać o porządku temperatury idącej w parze z perspektywą linii. Dodawanie karmazynowej farby do niebieskiej da nam ciemny kolor rozcieńczany niebieski z bielą jaśniejsze odcienie, rozjaśnienia i odblaski to coś wymaganego w każdym dziele. Na koniec nakładamy werniks akrylowy, który służy tutaj jako warstwa ochronna, pamiętajmy, że werniks nakładamy po wyschnięciu farb akrylowych.