Archiwa tagu: akcesoria malarskie

Gładka powierzchnia płótna lnianego

Wyobraźmy sobie płótno lniane bez najmniejszej faktury idealnie płaskie a do tego przyjmujące każdy ruch pędzla. Marzenie ściętych głów i piękny sen? Nie gładkie płótno lniane jest rzeczywistością prostszą do stworzenia niż myślimy, cała tajemnica tkwi w odpowiednim dobraniu kleju i procesie gruntowania tak, aby nasze farby trzymały się powierzchni! W dłonie bierzemy płótno malarskie i kilkanaście minut spędzamy nad przygotowaniem naszego podłoża. Pracę rozpoczynamy od przygotowania kleju kostnego bądź stolarskiego, rozpuszczony i zagotowany klej rozpoczynamy nakładać na naciągnięte płótno lniane. Ostatnie warstwy powinny być kładzione na ciepło. W chwili gdy klej pokrywa powierzchnię tworzymy grunt własny, mieszkanka kleju i kredy, którą w ostatnim etapie docieramy najdrobniejszym papierem wodnym aż do usunięcia zgromadzonej tutaj faktury. Końcowy etap jest czyszczeniem, które ma za zadanie usunąć zgromadzone drobinki kurzu i pyłu. Przygotowując klej należy pamiętać o odpowiedniej proporcji wody w sali 8:1-10:1, niebezpieczeństwem są też właściwości kleju, który silnie napręża płótno. Sztuka tworzenia gładkiego płótna lnianego nie jest regułą można korzystać z gotowych gruntów, jakie oferuje sklep dla plastyków, nie tworzyć mieszanek kredy i kleju, wykorzystać zwykłe akryle ścienne wszystko jest zależne od tego, jaki tak naprawdę efekt chcemy osiągnąć i czy zależy nam na długowieczności obrazów.

Kredki olejne

Jasne błyski rozchodzące się po płótnie malarskim, efekty miejscowego rozjaśnienia i korygowanie drobnych detali w malarstwie olejnym nie wymusza wykorzystywania pędzli precyzyjnych i nakładania coraz to większej ilości farby okazuje się, że te zadania idealnie spełni biała kredka olejna!

Jak wiadomo grubo wykorzystywane farby olejne z pigmentem białym należą do palety długo schnącej czas ich wysychania miedzy się nawet w miesiącach przez co dłużej obrazy ręcznie malowane muszą zajmować miejsce w naszym warsztacie niż wisieć już na wystawie galerii sztuki z pomocą przychodzą kredki olejne, które również są ciekawą alternatywa dla płynu maskującego. W białym odcieniu idealnie posłużą jako korektor i swoista maska. Na przykładzie obrazu olejnego przedstawiającego krajobraz nadmorski kredki olejne pomogą wykończyć spienianie się fal morza, poprawią cienkie trawki fauny i flory. Zastosowanie kredek olejnych w malarstwie to nie wszystko wiele profesjonalnych drukarni i zakładów reklamowych wykorzystuje to swoiste akcesorium malarskie do naniesienia poprawek na zadrukowany canvas bądź okolicznościowe fotograficzne obrazu komputerowo zmieniane w programach komputerowych! Warto eksperymentować z kredkami malarskimi i dopasować ich odcień do własnego obrazu.

Charakterystyczne obrazy akwarelowe cz.2

p>Tocząc rozważania na temat farb akwarelowych warto wiedzieć też, że istnieją również farby akwarelowe kryjące, głównie gwasze i biel kryjąca. Bieli głównie używa się technice transparentnej, na przykład, gdy artysta maluje na papierze barwnym lub w kolorze złamanej bieli, a chce uzyskać złamane światło. W swej wersji podstawowej malowanie akwarelą to efektywny i czysty sposób pokrywania kolorem rysunków w ołówku. Dzięki dodaniu kilku kolorów zwykły rysunek może stać się bardziej efektywny. Malarstwo akwarelowe nie jest gorsze niż farby olejne, daje wspaniałe możliwości wydobycia efektów kolorystycznych. Przy lawowaniu farbą transparentną na bieli papieru widać czyste barwy pigmentów. Nawet, kiedy kolory są nałożone jeden na drugi, dzięki transparentności akwareli widoczne są cienkie warstwy kolorów. Można tu także osiągnąć tu efekty kolorystyczne łączeniu kolorów nasyconych i nienasyconych. Pigmenty farb akwarelowych niczym się nie różnią od pigmentów innych farb oferowanych przez sklep plastyczny, dlatego, że wyrób ich nie różni się bardzo od wyrobu innych. Jeżeli chodzi o mieszanie kolorów to teoretycznie jest możliwe uzyskanie każdej barwy. W technice akwareli stosowane są dwa podstawowe sposoby mieszania kolorów. Pierwszym jest dosłowne mieszanie na płytce zaś drugim nakładanie jednego koloru na drugi.  Warto wejść w świat akwareli poznać dostępność akcesoriów malarskich do tej techniki, istnieją profesjonalne pędzle, naczynia do mieszania oraz media malarskie, które jeszcze bardziej urozmaicą i wspomogą nasze akwarelowe prace.
 

Przytarte farby

W malarstwie olejnym często można zauważyć obrazy gdzie jawi się efekt, tzw. Rozmycia, poruszenia farb na płótnie malarskim jak uzyskać taki wygląd obrazu, czy istnieją jakieś specjalne materiały dla plastyków powodujące ten efekt?
Przymglenia, zmatowienia to efekt ścierania wierzchniej błony farby z obrazu olejnego, nie wymaga zamówienia akcesoriów malarskich czy odpowiednich do tego lakierów, tu wystarczy tylko papier ścierny średnio lub mało ziarnisty. Innym sposobem jest sklep plastyczny i zakup odpowiednich szpachelek malarskich gdzie drapiąc matujemy farbę. Trzeba to robić umiejętnie uważać żeby nie poodrywać powstałej po farbach olejnych faktury czy nie zostawić mocno rzucających się w oczy zagłębień. Źle przeprowadzenie matowienie miejscowe może zniszczyć nasz obraz i nie pomoże już tutaj wykorzystanie mediów, same pędzle malarskie będą też bezradne! Warto wiedzieć, że wielcy malarze wykorzystywali rozmycie w obrazach martwej natury, lub portretach dodając przez to uroku policzkom, częścią garderoby bardziej zaawansowani kusili się nawet na frotaże pozostawiając płótno malarskie odpowiednio przytarte.
 

Miód i akwarele

Poradników i tutoriali opisujących malowanie farbami akwarelowymi na rynku wydawniczym jest niezliczona liczba, w samej sieci można znaleźć e-booki opisujące materiały plastyczne jak i techniki malarskie. Niektóre adnotacje wskazują na łączenie miodu i akwareli, dokładniej wskazują na smarowanie farb delikatną warstwą, która w przypadku braku substratu może być zamieniona na glicerynę bądź gumę arabską, tylko czy wykorzystywanie rad sięgających korzeniami VIII wieku sprawdzi się przy nowoczesnych akcesoriach malarskich, jakie oferuje sklep dla plastyków?
Nowoczesne akwarele czy sprzedawane przez internetowy sklep dla malarzy czy stacjonarnie posiadają w sobie jako składnik zarówno miód jak i gumę arabską. Dane składniki dodawane są do pigmentów w celu zwiększenia żywotności farby i wydłużenia możliwości ich wykorzystywania! Ile razy mieliśmy, że kostka akwareli zamieniła nam się w kamień i nawet rozmiękczana wodą nie miała już tego samego koloru? Miód w akwarelach ma za zadanie powstrzymania efektu parowania wody dać lepszą konsystencję naszemu akcesorium, w przypadku, gdy posiadamy nowe zestawy malarskie nie warto eksperymentować z gliceryną i modem, ponieważ struktura naszej farby jest już dawno zabezpieczona tymi składnikami! Wiele metod i technik z poprzednich wieków dziś została niezmieniona, nowoczesność wpłynęła jednak pozytywnie na farby i akcesoria malarskie.

Etyka malarska i sprzedaż obrazów na aukcjach cz.3 ost.

p>Brak zalewu znawców, znikoma ilość kolekcjonerów sztuki, a do tego coraz więcej galerii wykluczających z swoich ram artystów sprzedających na aukcjach to proza tego wielkiego targu odbywającego się 24h na dobę. Allegro i ludzie w nim kupujący kierują się zasadami najniższych linii oporu, co często może być zgubne dla plastyka. Są dwa wyjścia albo postawić na ambicjonalizm i nie oddawać obrazu, w którego cenę weszło płotno malarskie, grunt, blejtram, z czego niewiele nam już dorobku pozostaje, albo malować rzeczy chodliwe, kopie wielkich obrazów, pejzaże bądź kwiatki w doniczkach. Można postąpić jeszcze inaczej jak duży odsetek sprzedających do namalowania dzieła wykorzystać najtańsze akcesoria malarskie m.in. akryl przemysłowy, płótna z dużymi prześwitami zupełni przy przypominających lnianych czy bawełnianych. Kolejnym nurtem, który daje się zauważyć jest społeczny napad na obrazy bez technik zupełnie przeczące starej szkole oleji, w pewnym sensie można to wykorzystać sprzedając dzieło nienadające się do galerii malarskiej, a jednak potrafiące dać coś potencjalnym internetowym odbiorcą. Reasumując każdy sposób, by osiągnąć pewien zarobek robić małe kroczki do przodu w ciężkim życiu jest dobry. Allegro w żaden sposób nas nie okaleczy dopóki my na to nie pozwolimy, jednak warto pamiętać o swojej duszy i nie wpadać w błędny krąg pogoni za następnymi wystawionymi aukcjami. Wstawać rano by zapełnić podobrazie wyobraźnią jest wielkim szczęściem budzić się i od rana do wieczora malować na handel zawsze będzie dla artyzmu wewnętrznego niebezpieczne!

Etyka malarska i sprzedaż obrazów na aukcjach cz.2

Tryptyk 100 zł, Abstrakt 200 zł, Pejzaż Akryl 160 zł odliczając prowizję koszty materiałów plastycznych nasz zarobek pomniejsza się jeszcze o kilkanaście procent jednak, dlaczego wciąż pojawiają się nowe obrazy czyżby wyścig szczurów miał znaczenie, czy można spełniać się artystycznie jednocześnie uprawiają komercję?

Ocena obrazów na allegro to nie tylko ich wygląd a cena, co drugi kupujący przyznaje, że nie wie, jakimi farbami technikami obraz był malowany, zapytany o werniksowanie całkowicie rozkłada ręce. Prawda jest taka, że malując przez kilka lat na potrzeby odbiorców aukcyjnych można zgubić swój zapał artystyczny tą bezinteresowność w zamalowywaniu płótna. Często wiele osób przyznaje, że sprzedając na aukcjach kupowało też tam akcesoria malarskie zamiast wybrać renomowany sklep dla plastyków, gdzie otrzymujemy nie tylko jakość, ale i gwarancję! Znów jednak liczyła się cena! Każda osoba malująca obrazy ma swoje granice i wybór stworzenia szybkiego dwugodzinnego obrazu to kwestia indywidualna jednak tu występuje paradoks! Obraz, który był ceniony w galeriach nagradzany w konkursach na allegro nie cieszył się zupełnym zainteresowaniem w chwili zastosowania wszelkich sprzeczności z podstawowymi zasadami oleju dzieła zaczęły sprzedawać się jak świeże bułeczki! Jednak czy obrazy zyskały uznanie krytyka sztuki? Pozostawiając na chwilę same idee jest jeszcze jedno zagrożenie. W Internecie wiele osób tworzy dzieła za tak śmieszne kwoty zaniżając ceny artyzmu nawet i o 300 i 400%! Przez łamanie podstawowych zasad rynkowych nasze dopracowane prace, profesjonalne pędzle i najlepsze media malarskie idą na marne ponieważ musimy przystosować się pod konkurencję. Kolejnym paradoksem jest sama historia, sławni malarze malowali i sprzedawali swoje obrazy za życia a dopiero wiele lat po ich śmierci dzieła zostały docenione jednak czy obchodzi nas coś może stać się w kolejnym stuleciu? Jak więc jest z tą etyką? Malować czy nie malować obrazy na allegro?

Etyka malarska i sprzedaż obrazów na aukcjach cz.1

Uzyskanie dochodów finansowych umożliwiających utrzymanie się na średniej stopie życiowej tylko i wyłącznie na własnym artyzmie to zdanie można zaliczyć do pytań merytorycznych! Z drugiej strony tworzenie samych obrazów na sprzedaż pod tzw. komercyjną publikę czy nie jest samo gwałtem artystycznym?
Z jednej strony idee, które pragną doceniania naszej usilnej pracy z drugiej zaś życie, w którym wydajemy na kolejne zestawy malarskie, sztalugi czy podobrazia! W chwili, gdy podejmujemy decyzję o wystawieniu swojej pracy na np.: na popularnym allegro trzeba wziąć pod uwagę odbiorców, którzy nie oceniają techniki malarskiej sposoby kładzenia farb olejnych, a efekt wizualny i kolory przyrównując go do mebli, pościeli czy kolorów ścian w sypialni! Jednych to może szokować drugim wręcz urzekać, że obraz olejny, który stworzyliśmy w dwie godziny będzie wisiał przez parę naście lat u kogoś w głównym pokoju. Sprzedaż na aukcjach jednak niesie zagrożenie dla myśli malarskiej z jednej strony z czasem będziemy przystosowywać nasze dzieła nie pod wyobraźnię, a pod odbiorców tworzyć coś byle tylko sprzedać i zarobić kolejne pieniądze z tej sytuacji utworzy się pewien wyścig szczurów będziemy malować więcej kupować o wiele tańsze akcesoria malarskie stawiać na marnej jakości zamiast kupować trwałe podobrazia. Co zyskamy? Sprawdziliśmy jak kształtują się ceny artyzmu na allegro!

 

Farby olejne przygodą, która trwa wiecznie

p>Claude Monet w jednym w swoich pamiętników napisał „Malowanie farbami olejnymi będzie wspaniałą przygodą, szczególnie dla tych, którzy lubią mierzyć się z nowymi ciekawymi zadaniami” Zapomniał tylko wspomnieć, że raz zakorzeniona miłość do malowania wraca i nie potrafi nas opuścić do śmierci. Farby olejne mają pewne charakterystyczne własności. Mogą być gęste bądź bardzo rzadkie. Niektórzy malarze nakładają warstwę farby o grubości prawie dwóch centymetrów, ale można też nakładać farbę tak, że uzyskuje się delikatną plamkę. Tak naprawdę z farbami olejnymi da się zrobić wszystko na sam start nie potrzeba wiele. Wystarczy posiadać płótno malarskie kilka tubek farb, pędzle coś gdzie będziemy wyciskać i mieszać i pędzel. Nie trzeba stać też przy ogromnej sztaludze i rozchlapywać farby dookoła. Niektórzy wielcy malarze wykonywali swoje prace na Green bridesmaid dresses Pink bridesmaid dressesniewielkich kawałkach tektury wielkości pocztówki. Dziś nie jesteśmy skazania na tektury i cienkiej faktury papier za niewielką cenę nabywamy płótno malarskie jednak sam fakt możliwości, jakie dają farby olejne pozwala stosować je na różnorodnym podłożu. Nie ma jednego ustalanego sposobu na sukces w malowaniu olejny, metoda perfekcji to własne serce wyobraźnia i odpowiedni dobór akcesoriów malarskich. Przygoda, ogromna przyjemność i zamiłowanie to odnajdziesz malując farbami olejnymi. Należy tylko spróbować!